Veelgestelde vragen

 

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij of wil je graag persoonlijk geholpen worden? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. 

 

Klantenservice Sokkenenzo.nl

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 10:00-17:00 uur. Telefoonnummer: 085 888 57 33 

Je kunt onze klantenservice ook bereiken door ons een e-mail te sturen. Vergeet niet om je naam en eventueel bestelnummer te vermelden in je bericht. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een reactie. 

E-mailadres: klantenservice@sokkenenzo.nl


Bestellen

 

Hoe winkel ik op de site?

Je kunt langs de verschillende categorieën in de webshop gaan en op de artikelen klikken om het artikel te bekijken en de omschrijving van het artikel te lezen. Heb je een artikel gezien dat je graag wilt bestellen? Kies dan de gewenste maat en klik op de knop ‘voeg toe aan winkelwagen’. Bij het toevoegen van een artikel aan je winkelwagen krijg je soms de keuzeoptie te zien van bijpassende artikelen. Je kunt dan kiezen om naar de winkelwagen te gaan of verder te winkelen. De winkelwagen is als een geheugen voor de artikelen die je tijdens het winkelen hebt toegevoegd. De artikelen in je winkelwagen blijven 24 uur bewaard. Je bent niet verplicht om de artikelen die je aan je winkelwagen hebt toegevoegd ook te bestellen. Je kunt altijd producten wissen of het aantal veranderen op de winkelwagen pagina. Tijdens het winkelen zie je rechtsboven steeds hoeveel artikelen je in de winkelwagen hebt, door met je muis op het winkelwagentje te staan zie je ook om welke artikelen het gaat en wat het totaalbedrag is van de artikelen die je in jouw winkelwagen hebt. Door op de winkelwagen te klikken ga je naar de pagina van jouw winkelwagen waar je verder kunt gaan met het plaatsen van de bestelling. 

 

Hoe plaats ik een bestelling via de site?

Het hebben van e-mailadres is een vereiste om een bestelling te plaatsen via de site.
Als je de gewenste artikelen in jouw winkelwagen hebt verzameld ga je naar de pagina van jouw winkelwagen, door op het winkelwagentje te klikken. Hier zie je een overzicht van de artikelen in je winkelwagen. Indien gewenst kun je hier het aantal van een artikel nog veranderen of een artikel uit je winkelwagen verwijderen. Heb je alle artikelen die je wilt bestellen dan klik je op bestelling afronden. Je kunt nu kiezen om de bestelling af te ronden door in te loggen op je account of om te bestellen zonder account. Na het invullen van je gegevens kies je de verzendmethode. Daarna kies je de betaalmethode en klikt op bestel. Even later krijg je per e-mail een bevestiging van je bestelling.

 

Ik heb geen e-mail ontvangen met een bestelbevestiging, hebben jullie mijn bestelling wel goed ontvangen? 

Als je geen e-mail hebt ontvangen met een bestelbevestiging dan raden wij je aan eerst de spambox te controleren. Mocht je in de spambox ook geen e-mail hebben ontvangen, controleer dan of je bestelling is afgeschreven van je rekeningnummer of in je Klarna account staat vermeld. 

Als je bestelling niet is afgeschreven of niet in je Klarna account staat vermeld, dan is je bestelling waarschijnlijk niet goed doorgekomen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice, dan kunnen wij voor je controleren of we je bestelling goed hebben ontvangen.

Als je bestelling wel is afgeschreven of in je Klarna account staat vermeld, dan is je bestelling wel goed ontvangen maar klopt het ingevulde e-mailadres waarschijnlijk niet. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice, dan kunnen wij voor je controleren of je e-mailadres goed in ons systeem staat.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerd adres ingevuld tijdens het bestellen, wat nu?

Heb je een verkeerd huisnummer, verkeerde straatnaam of een verkeerde postcode ingevuld tijdens het bestellen? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan onze klantenservice. Vermeld in je bericht naast het juiste adres ook je naam en ordernummer. 

Indien mogelijk passen wij je adresgegevens voor je aan. Als je bestelling al is ingepakt kunnen wij het adres helaas niet meer aanpassen. Als bij de bezorging blijkt dat het adres niet juist is, stuurt de vervoerder je bestelling naar ons retour. 

 

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Neem als je jouw bestelling wilt annuleren zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Om jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te kunnen leveren gaan wij direct met je bestelling aan de slag in ons magazijn. Na het plaatsen van een bestelling is het dus slechts kort mogelijk om jouw bestelling te annuleren. Wij kunnen dus helaas niet altijd garanderen dat het annuleren van je bestelling nog mogelijk is. Is je bestelling al ingepakt en meegegeven aan de vervoerder? Dan kun je het pakket weigeren aan de deur of kosteloos aan ons retour sturen. 

 

Kan ik telefonisch een bestelling doorgeven?

Nee, dat kan helaas niet. 

 

Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling door ons magazijn is verwerkt ontvang je van ons een verzendbevestiging met een track&trace nummer. Met behulp van dit track&trace nummer kun je de status van je bestelling volgen. Bestellingen binnen Nederland worden verstuurd met DHL, bestellingen binnen België worden verstuurd met Post NL.

^

 

Verzenden

 

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Wij streven ernaar om alle bestellingen binnen Nederland die wij voor op werkdagen 17:00 uur ontvangen, de eerstvolgende dag te bezorgen. Zodra je bestelling door ons magazijn is verwerkt ontvang je een verzendbevestiging met een track&trace nummer. Hiermee kun je de actuele status van je bestelling volgen. Bij drukte of extreem weer kan het zijn dat de verzendtijd langer is dan je van ons gewend bent. Bij vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

 

Levertijden Nederland

Indien besteld op:

 Geleverd op:

Maandag (voor 17:00)

- Dinsdag

Dinsdag (voor 17:00)

- Woensdag

Woensdag (voor 17:00)

- Donderdag

Donderdag (voor 17:0)

- Vrijdag

Vrijdag (voor 17:00)

- Zaterdag

Zaterdag

Zondag 

- Maandag

- Dinsdag

 

Levertijden België

 Indien besteld op:

Geleverd op:

 Maandag (voor 17:00)

- Dinsdag

 Dinsdag (voor 17:00)

- Woensdag

 Woensdag (voor 17:00)

- Donderdag

 Donderdag (voor 17:00)

- Vrijdag

 Vrijdag (voor 17:00)

- Zaterdag

 Zaterdag / Zondag

- Dinsdag


 

Wat zijn de verzendkosten? 

Voor verzendingen binnen Nederland rekenen wij €2,95 verzendkosten, bij een bestelwaarde boven de €25,- euro nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. 

Voor verzendingen naar België rekenen wij €4,95 euro, bij een bestelwaarde boven de €25,- euro nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. 

 

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben op het verwachtte bezorgmoment?

Als je niet thuis bent om je pakket in ontvangst te nemen, probeert de bezorger de eerstvolgende werkdag het pakket nogmaals te bezorgen. Lukt het de eerstvolgende werkdag ook niet om je pakket te bezorgen dan probeert de bezorger je pakket te bezorgen bij de buren of af te geven bij een pakketpunt in de buurt. In dit geval ontvang je van de bezorger een briefje met instructies in de brievenbus. Overigens kun je met behulp van je track&trace nummer het bezorgmoment ook wijzigen of kiezen om het pakket af te halen bij een pakketpunt in de buurt. Neem bij vragen gerust contact op met onze klantenservice.

 

De track&trace informatie geeft aan dat mijn bestelling is bezorgd, maar ik heb nog niets ontvangen?

Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Het kan zijn dat de bezorger een pakket per ongeluk verkeerd gescand heeft, waardoor er vertraging zit in de daadwerkelijke bezorging en de ontvangst van het e-mailbericht. In dit geval ontvang je jouw bestelling op een later moment alsnog. Er kan natuurlijk ook sprake zijn van een andere sorteer- of bezorgfout. Als je contact opneemt met onze klantenservice kunnen wij indien nodig een onderzoek opstarten bij de vervoerder om na te gaan waar je pakket is.

^

 

Retourneren

 

Ik heb mijn bestelling gepast, maar het artikel is zijn niet naar wens. Kan ik het nog retourneren?

Als een artikel niet naar wens is kun je dit binnen 30 dagen aan ons retour sturen. Stuur je bestelling altijd zo compleet mogelijk retour. Artikelen die gedragen of gewassen zijn kunnen we vanuit hygiënisch oogpunt niet als retour aannemen. 

 

Kan ik mijn artikel nog ruilen/retourneren na de retourtermijn?

Nee, dat kan helaas niet.

 

Kan ik afgeprijsde artikelen retourneren?

Ja, dat kan! Voor het retourneren van alle online aangekochte artikelen gelden dezelfde voorwaarden. 

 

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Na ontvangst van je retour wordt het aankoopbedrag binnen 2-3 werkdagen teruggestort op je rekening. Heb je gekozen voor de optie achteraf betalen via Creditcard of Klarna dan komt de factuur (gedeeltelijk) te vervallen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk dat we je bestelling volledig, in originele staat en onbeschadigd terugkrijgen.

 

Krijg ik altijd het volledige aankoopbedrag terug?

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk dat we je bestelling volledig, in originele staat en onbeschadigd terugkrijgen. Indien je bestelling niet volledig geretourneerd is, of je bestelling (gedeeltelijk) is gedragen of gewassen kunnen wij bij het terugstorten van het aankoopbedrag een waardevermindering in rekening brengen. 

^

 

Klachten

 

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@sokkenenzo.nl. Uiteraard kun je ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 085 888 57 33. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Ondanks dat ons assortiment bestaat uit kwalitatief hoogwaardige artikelen kan het helaas wel eens voorkomen dat er iets mis is met een artikel. Zo kan er sprake zijn van een fabricagefout wanneer er bij een artikel sprake is van slecht of loslatend stiksel, zwakke garens, fouten in overgangen of naden. Wanneer dit het geval is, en je bestelde artikel gebreken vertoond op plekken die je niet zou verwachten, neem dan contact op met onze klantenservice.

^

 

Garantie

 

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor vervanging of vergoeding van het aankoopbedrag.

^

 

Betaling

 

Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

In onze webshop kun je betalen met iDeal, Creditcard, PayPal, Apple Pay, Bancontact / Mister Cash en Klarna achteraf betalen.

 

Kan ik ook achteraf betalen?

Dit is alleen mogelijk als je gebruik maakt van de betaaloptie Creditcard of Klarna. Dan wordt het bedrag gereserveerd en pas afgeschreven nadat je bestelling is geleverd. Let wel op, dat dit afhankelijk is van de afschrijving van het maandbedrag van jouw creditcard.

 

Ik wil graag een BTW factuur van mijn bestelling ontvangen

Als je in onze webshop een bestelling plaatst ontvang je hiervan automatisch een factuur. Bestel je zakelijk dan ontvang je dus ook automatisch een BTW factuur. 

 

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Na ontvangst van je retour wordt het aankoopbedrag binnen 2-3 werkdagen teruggestort op je rekening. Heb je gekozen voor de optie achteraf betalen via Creditcard of Klarna dan komt de factuur (gedeeltelijk) te vervallen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk dat we je bestelling volledig, in originele staat en onbeschadigd terugkrijgen.

Indien je bestelling niet volledig geretourneerd is, of je bestelling (gedeeltelijk) is gedragen of gewassen kunnen wij bij het terugstorten van het aankoopbedrag een waardevermindering in rekening brengen. Heb je vragen over je retour neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

^

 


Assortiment 

 

Hoe vaak komt er een nieuwe collectie online?

Graag bieden wij je een ruim assortiment met veel keuze. Daarom zijn wij altijd bezig om ons assortiment uit te bereiden. We proberen iedere week een of meerdere nieuwe artikelen toe te voegen aan ons assortiment. 

Naast een wisselend aanbod van items die seizoensgebonden zijn tref je ook veel vaste artikelen aan in onze webshop. Dit zijn basic items die het hele jaar door onmisbaar zijn in je kledingkast. Omdat we hebben gemerkt dat klanten hier heel tevreden over zijn bieden we deze artikelen ook het hele jaar door aan. 

 

Kan ik een bericht krijgen wanneer een artikel weer in mijn maat beschikbaar is?

Is het artikel dat je wilde bestellen er niet meer in jouw maat? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We kunnen voor je nakijken of we het artikel weer op voorraad krijgen. Mocht het op korte termijn weer op voorraad komen dan kunnen we je hierover een bericht sturen. 

 

Hoe kan ik zien of een artikel groot of klein valt?

Als een artikel groot of juist klein valt staat dit er in de omschrijving van het product bij. Bij sommige artikelen, zoals de heren onderhemden en T-shirts staat er ook een maattabel in de omschrijving. Mocht je twijfelen welke maat je het beste kunt bestellen kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen je graag bij het maken van een keuze. 

^

 

© 2015 - 2021 Sokkenenzo.nl | sitemap | rss